Home Stichting Hogar

Stichting Hogar is een groep vrijwilligers die zich belangeloos inzet voor projecthulp aan Colombiaanse kinderen. Steun deze kinderen.

In 1982 is Stichting HOGAR gestart met adopties en projecthulp in Colombia. Sinds 1 januari 2010 is de adoptiebemiddeling beëindigd en legt de stichting zich uitsluitend toe op de projecthulp.

Sinds 1982 is het aantal projecten gegroeid en daarmee ook het aantal bijdragen. Tot op heden heeft de stichting dankzij deze bijdragen een netto bedrag in diverse projecten geïnvesteerd van € 1,2 miljoen! Met dit bedrag zijn o.a. zes scholen gebouwd waardoor op dit moment ongeveer 3000 kinderen onderwijs krijgen!

De scholen worden jaarlijks ondersteund d.m.v. investering in het onderhoud van de gebouwen, de aanschaf van nieuw lesmateriaal en eten voor de leerlingen. Onderwijs is de basis voor een betere toekomst!
Maar Stichting HOGAR steunt niet alleen deze zes scholen. Zo zijn er ook projecten waarbij dakloze ouderen geholpen worden, klinieken financieel worden ondersteund en een eigen voetbalclub is opgericht.

Stichting HOGAR vindt het belangrijk dat uw bijdrage goed terecht komt.

Daarom worden alle projecten jaarlijks persoonlijk bezocht en hebben we nauw contact met onze ervaren en integere zaakwaarnemer in Colombia. Beiden werken volledig vrijwillig, net als alle andere medewerkers van de stichting. Doormiddel van jaarverslagen, rapportages en beeldmateriaal zijn de projecten financieel betrouwbaar en transparant.

ANBI_FCHogar beschikt over een ANBI-status.

Wilt u meer informatie?

U kunt lid worden van het Hogar-nieuws waardoor u jaarlijks op de hoogte wordt gehouden van de projecten. Uw bijdrage wordt enorm gewaardeerd en helpt deze 3000 kinderen in Colombia bij hun toekomst! Stuur een mail naar Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien.