Projecten

Onze stichting richt zich uitsluitend op de projecthulp. Sinds 1982 is het aantal projecten gegroeid en daarmee ook het aantal bijdragen. Tot op heden heeft de stichting dankzij deze bijdragen een netto bedrag in diverse projecten geïnvesteerd van meer dan € 1,2 miljoen! Met dit bedrag zijn o.a. zes scholen gebouwd waardoor op dit moment ongeveer 3000 kinderen onderwijs krijgen!
De scholen worden jaarlijks ondersteund d.m.v. investering in het onderhoud van de gebouwen, de aanschaf van nieuw lesmateriaal en eten voor de leerlingen. Onderwijs is de basis voor een betere toekomst! Maar Stichting HOGAR steunt niet alleen deze zes scholen. Zo zijn er ook projecten waarbij dakloze ouderen geholpen worden, klinieken financieel worden ondersteund en een eigen voetbalclub is opgericht.

Onze projecten

San Nicolas

Basisschool in een gloed nieuwe wijk in Bello die voornamelijk bevolkt wordt door binnenlandse vluchtelingen.

Altos de Oriënte

Scholencomplex van een basis- en kleuterscholen met sportplaatsen hoog op de helling van Medellin.

Escuela rural Hogar

Een door HOGAR gebouwde school voor ongeveer 225 kinderen. Inmiddels is de school wegens verzakkingen gesloten en heeft de gemeente een nieuwe school gebouwd.

Casa del Buen Dios

Een opvanghuis voor de allerarmsten welke geen geld hebben voor een verblijf in het nabij gelegen ziekenhuis.

La Tablaza

De voetbalclub voor 6 tot 14 jarigen. (147 leden).

Hombres Hermanos

Een 23 woningen tellende opvang voor dakloze ouderen.

School te Montenegro

Montenegro - NABIJ ARMENIA Door HOGAR gebouwde school welke plaats biedt aan 95 kinderen en ook een woning heeft voor de directie.

Nueva Florida

Een door HOGAR gebouwde school in een sloppenwijk welke plaats biedt aan 455 kinderen.

Mojica

Een door HOGAR gebouwd college voor 950 kinderen voor voortgezet onderwijs.

Jeison

Een dagverblijf voor spastische en andere gehandicapte kinderen.

Jose Maria Villegas

Een school voor ongeveer 800 kinderen.

Schooltassenactie